Microsoft vymyslel patentované řešení pro situace, kde je raytracing pomalý kvůli VRAM
i Zdroj: Nvidia
Novinka Microsoft vymyslel patentované řešení pro situace, kde je raytracing pomalý kvůli VRAM

Microsoft vymyslel patentované řešení pro situace, kde je raytracing pomalý kvůli VRAM

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

25. 3. 2024 21:00

Kapacita grafické paměti je poslední dobou těžce zkoušena. Ale možná přece jen nebudeme muset své grafiky s 8 GB VRAM vyhazovat do šrotu. A považte, že díky proklínanému Microsoftu!

Reklama

Věc se má tak, Microsoft publikoval nový patent, který popisuje metodu, jak snížit paměťové zatížení grafiky při použití ray (path) tracingu. V zásadě jde o systém podobný tomu, jaký se už dávno používá u akcí z vlastní nebo třetí osoby – LOD (level of detail), čili dynamické snižování detailů. Patent popisuje ray tracing jako akcelerační strukturu, kterou lze rozdělit na různé úrovně. Použitý systém pak určí hierarchii virtuálních objektů a vytvoří mapu, podle které se systém bude řídit a určovat, kde a kdy má jaký detail být. Jedná se v podstatě tedy o zmiňovanou LOD funkci naroubovanou na ray tracing. 

Dnes používaný ray tracing nic takového nemá, tudíž je renderován na plný knedlík nezávisle na scéně. Proto si musíme i mohutně pomáhat technikami jako DLSS nebo FSR. V situacích, kdy FPS padají na hubu kvůli velkému vytížení VRAM je tento patent možná živá voda pro 8-10 GB karty, které mají pořád dostatek výkonu (RTX 3080). Takže ještě s řevem nevyhazujte své grafiky, ale počkejme, jak se tento vynález uchytí. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama