Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace
Zelený tým Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace Raptor Lake (Refresh). S problémy doporučuje kontaktovat technickou podporu Intelu.
Obsah článku
Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace – řešení máte hledat u samotného Intelu
Ze seznamu změn aktualizace 552.12 je jasné, že Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace Raptor Lake a Raptor Lake Refresh. Narazíte-li na problémy se stabilitou, doporučení zeleného týmu je jasné – obraťte se na technickou podporu prostřednictvím komunitního fóra Intelu (EN), nebo se podívejte na stránku RAD Game Tools (EN). Toto na komunitním fóru potvrzuje i zaměstnanec Intelu Thomas Hannaford. Dle jeho příspěvku Intel o problémech s kompatibilitou ví a nabádá k řešení případných problémů kontaktovat technickou podporu.
Problémy se projevují ve stabilitě her, chybovými hláškami o nedostatku videopaměti nebo pádu hry na plochu během kompilace shaderů. Podle RAD Game Tools se jedná hlavně o hry, které běží na Unreal Enginu. Procesory Raptor Lake a Raptor Lake Refresh mohou být během dekomprese shaderů tak nestabilní, až Unreal Engine vyplivne hlášku o nedostatku videopaměti přestože problémy jsou vázané na CPU.
Komplikace souvisí s partnerskými výrobci Intelu. Ti u základních desek nastaví výchozí limit výkonu CPU na 4096 W (nebo na neomezený). Nutno podotknout, že to se dělo i dříve, ale až u architektury 13. a 14. generace CPU od Intelu to působí výrazné problémy. Tato konfigurace totiž není defaultní pro intelácké procesory, kde je limit výkonu často pod hranicí 200 W a nachází se přesně (nebo poblíž) nejvyššího možného tepelného výkonu procesoru (hodnota TDP). Intel běžně netestuje CPU s nastavením na neomezený výkon, proto lze takové konfigurace považovat za overclocking.
Podle RAD Game Tools je možné problémy se stabilitou řešit redukováním limitu výkonu procesoru na výchozí hodnoty specifikované Intelem.