ChatGPT hrál RDR2 - jsme o krok blíže k obecné umělé inteligenci?
Skupina výzkumníků z Číny a Singapuru popsala, jak naučit ChatGPT hrát hru Red Dead Redemption II. Přiměli AI vnímat hru a ovládat ji jako člověk.
Ve zprávě je popsána problematika systému CRADLE a toho, jak přiměli umělou inteligenci ChatGPT hrát hru Red Dead Redemption II. Výzkumníci v ní také zhodnotili a okomentovali herní výkony AI. Článek taktéž hovoří o konceptu obecného ovládání počítače. Jak ze závěrů vyplývá, umělá inteligence by v této oblasti mohla být úspěšná a schopná ovládat počítač jako průměrný člověk.
Výzkumníci si vybrali hru Red Dead Redemption II pro její komplexní ovládání a rozmanité úlohy. V souvislosti s tímto “experimentem” se začal objevovat termín CRADLE, což je “šesti-modulový rámec nástrojů” k propojení GPT-4V a RDR2. Struktura fungování systému CRADLE je znázorněna na obrázku níže.
Celkově se zdá, že CRADLE byl při hraní úspěšný. Výzkumníci uvádějí že CRADLE dokáže konzistentně plnit všechny úkoly v hlavní dějové linii hry. Výjimkou byly lokace Protect Dutch (zahrnuje rychlou přestřelku) a Search House (složitá struktura celé lokace). Celkově však podle výzkumníků tento projekt poukazuje na to, jak se přiblížila obecná umělá inteligence.